YOU SNOOZE, YOU LOSE!

Vodafone ging in mei 2015 tot augustus in 2015 een lastige periode op social media door. Door een verandering in het interne systeem ontstonden er problemen met orders. Sommigen van deze klanten uitte deze onvrede in de comments op Facebook, ongeacht de inhoud het bericht. Als gevolg werd het aantal posts in deze periode, mei - juli 2015, sterk teruggebracht.

'Snap me up' is een wekker app voor Android die pas uitgaat wanneer je een selfie neemt. Immers, ben je wakker genoeg voor een selfie, dan ben je wakker genoeg om op te staan. De Snap me up post is geplaatst op 1 juli en was onderdeel van de strategie om weer positieve engagements op Facebook te genereren. Andere posts bestonden uit give-aways en content rond om branded events, zoals Amsterdam Fashion Week.

De lezers werden door de copy betrokken in het grapje. 'Tag jij je vrienden waarvan jij vindt dat ze altijd te laat zijn?' En getagd, dat werd er! In totaal heeft deze simpele call to action 3000+ comments opgeleverd en belangrijker nog: het sentiment was positief.

 

Deze post is een fantastisch voorbeeld van aansturen op interactie passend bij je doelgroep en het kanaal en het succes dat er mee te behalen valt.

 

Rol:

  • Social brand intern

 

Verantwoordelijkheden:

  • Contact onderhouden met de media partners
  • Beheren, bevestigen en uitvoeren social media agenda
  • Community management
  • Interne communicatie over social media
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
YOU SNOOZE, YOU LOSE!
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
YOU SNOOZE, YOU LOSE!
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
YOU SNOOZE, YOU LOSE!