HET SUCCES VAN DE EERSTE!

De meeste bedrijven hebben ergens kernwaarden als flexibel of pro-actief op papier staan. Maar zijn ze dat echt?

Het moment dat Facebook Instagram koopt weten we het zeker: Instagram advertising komt er aan. Begin 2015 waren de eerste, besloten, tests in de Verenigde staten en in de zomer werd de functionaliteit wereldwijd uitgerold. Gebruikers waren huiverig voor de aangekondigde advertenties en adverteerders hongerig. Dertig september was het zover en de stortvloed aan advertenties waar Instagrammers voor vreesden? Die bleef uit.

 

Bij Homemade Productions had ik de mogelijkheid om direct met adverteren op Instagram aan de slag te gaan. Voor Spijt de musical, met jongeren als doelgroep, is Instagram een waardevol kanaal. Het doel van de advertentie was het vergroten van de fanbase en Instagram advertising te leren kennen. Video's in de Instagram feed laten pas geluid horen als er op geklikt wordt dus moest de content ook zonder geluid de aandacht grijpen. De flitsende choreo's uit de show werden het onderwerp van de video.

Met een Cost Per View (CPV) van €0,002 was dit experiment een groot succes. De fanbase groeide aanzienlijk tijdens de looptijd van de advertentie en de gewonnen informatie bleek voor de volgende advertenties essentieel.

Nu wil ik niet zeggen dat elk bedrijf op elk kanaal actief moet zijn maar als je flexibel en pro-actief wilt zijn, werp dan een serieuze blik op elk nieuw platform. Kijk de kat niet te lang uit de boom want in de beginfase kan de beloning buitenproportioneel groot zijn!

 

Rol:

• Social brand specialist

 

Verantwoordelijkheden:

• Content creatie

• Targetting

• Adverteren

SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
HET SUCCES VAN DE EERSTE!
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
HET SUCCES VAN DE EERSTE!
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
HET SUCCES VAN DE EERSTE!