700 BEZOEKERS VOOR 500 STOELEN

Rotterdamse jongeren overtuigen naar een musical te gaan? Dat kan!

 

Het Isala theater is een prachtig theater in Cappele aan de IJssel waar Spijt de musical mocht spelen. In de aanloop naar de voorstelling toe bleek de kaartverkoop een boost te kunnen gebruiken.

Tijdens het ontwerpen van de advertentie is de doelgroep leidend geweest. Het was duidelijk dat de aandacht van de doelgroep het meest op Instagram gericht was. Instagram had 30 september 2015 adverteren mogelijk gemaakt en daar is direct optimaal gebruik van gemaakt. Zie ook 'het succes van de eerste'.

 

Content moet altijd passen bij het kanaal en Instagram is een kanaal dat draait om mooie en inspirerende content. Dus werd er gekozen voor een knallende en confronterende foto. Een selectie afbeeldingen is getest door deze te plaatsen op het eigen Instagram kanaal om de foto die het meeste engagement uitlokt te vinden. De foto met het meest positieve respons is gebruikt in de advertentie. Om de advertentie te versterken is er gekozen om een quote uit een recensie in de afbeelding te verwerken. De copy versterkt de praktische informatie en bevat één duidelijke call-to-action: klik hier! De copy sluit aan bij de thema van de foto en daagt de lezer uit te denken over zijn eigen gedrag.

Om de effectiviteit van de advertentie te vergroten is er gekozen om de target audience erg specifiek te maken. Hierbij hebben niet de demografische kenmerken maar de psychografische kenmerken het verschil gemaakt. Niet alleen interesse is het boek Spijt of musicals zijn kenmerkend maar ook interesse in acteren, uitvoerende kunsten en Disney zijn effectief gebleken. Een goed gekozen target audience zorgt voor een hogere engagement rate en daarmee het natuurlijke bereik. In dit geval klikte 12,5% van de doelgroep door naar de verkooppagina! De CPC (Cost Per Click) was hiermee €0,01. Dit heeft 700 paginabezoeken in 3 dagen opgeleverd.

 Adverteren op social media geeft organisaties de kans het bericht als nooit te voren op de doelgroep af te stemmen. Eén van de meest directe en effectieve advertentie methodes van dit moment!

 

Rol:

• Social brand specialist

 

Verantwoordelijkheden:

• Content creatie

• Targetting

• Adverteren

 

De Isala theater foto door Rogier Bos: http://www.rogierbos.com/

De scenefoto door Boy Hazes: http://www.boyhazes.nl/

SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
700 BEZOEKERS VOOR 500 STOELEN
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
700 BEZOEKERS VOOR 500 STOELEN
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
700 BEZOEKERS VOOR 500 STOELEN