EEN NAAM VOOR JEZELF MAKEN

Het was al een tijdje in de maak maar als het dan zover is, is het toch spannend. Was het een slimme zet of zou ik naïef blijken? Het waren gelukkig geen zenuwen maar een soort wedstrijdspanning. Dan weet ik dat het goed zit, dan weet ik dat het los kan.

 

Het was zaterdag 16 april ’16 en dit weekend ging ik mijn bedrijfsnaam crowdsourcen. In de weken daarvoor was er een shortlist van vijf namen ontstaan. Ik had twee doelen voor het weekend. Ten eerste wou ik input over de vijf namen en de meest aansprekende naam kiezen. Daarnaast had ik dezelfde uitdaging als elke starter: ‘Hoe zorg ik voor naamsbekendheid?’

Wanneer je wilt dat mensen betrokken zijn dan moet je ze de ruimte geven om een bijdrage te leveren. Maar de eerste stap moet klein zijn en minimale inzet kosten. Naamsbekendheid en vooral top of mind awareness ontstaat door de interacties die het waard zijn om te onthouden. Door mensen te laten stemmen sloeg ik twee vliegen in één klap. Dit was mijn brand activation!

In totaal is er meer dan duizend keer gestemd! De betrokkenheid die op dat moment los kwam is nog steeds merkbaar. Regelmatig wordt er geïnformeerd naar de voortgang en hoe het was om het lot van Big Wave Branding in de handen van bekenden en vreemden te leggen. Het doel was gehaald, er was sprake van naamsbekendheid en zelfs top-of-mind awareness.

Het was een hele bijzondere ervaring om op deze manier een brand activation te draaien. Niet voor een ander maar juist voor mijn eigen bedrijf. Het kwetsbaar opstellen is beloond. Niet alleen heb ik een naam en slogan om trots op te zijn maar ook heb ik een heleboel support en aanmoediging mogen ervaren.

 

Dank jullie wel!

 

SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
EEN NAAM VOOR JEZELF MAKEN
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
EEN NAAM VOOR JEZELF MAKEN
SPRINGT VOOR JOU IN DE BRANDING
EEN NAAM VOOR JEZELF MAKEN